Facebook គឺពិតជាមានសន្ទុះសក្ដានុពលខ្លាំងមែន ចាប់តាំងពីក្រុមហ៊ុនបណ្ដាញសង្គមនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយលោក Mark Zuckerberg នៅឆ្នាំ២០០៤។ មិនចាំបាច់និយាយដល់ភាពជោគជ័យរបស់ Facebook ដែលមានអ្នកប្រើសរុបជាង ១,៣ពាន់លាននាក់ក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ននោះទេ គឺគ្រាន់តែនិយាយអំពីភាពរីកចម្រើន លេចធ្លោ ដែលមានការទទួលស្គាល់ពីបណ្ដាក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាធំៗលើលោក ក៏ឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីដំណើរឈានឆ្ពោះទៅរកភាពជោគជ័យរបស់ក្រុមហ៊ុននេះទៅហើយ។
នៅពេល Facebook ចាប់ផ្ដើមចេញពន្លកដំបូង មានបណ្ដាក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាធំៗសម្លឹងចង់បានក្រុមហ៊ុនផ្ដល់សេវាកម្មភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងនេះណាស់ ក្នុងនោះសូម្បីតែក្រុមហ៊ុន Yahoo ក៏ធ្លាប់បានចរចាទិញយក Facebook ក្នុងតម្លៃ ១ពាន់លានដុល្លារផងដែរ។ ខាងក្រោមនេះ គឺជាបណ្ដាក្រុមហ៊ុនចំនួន១១ ដែលធ្លាប់ចែចូវចង់ទិញយកដោយគ្រាន់តែ Facebook ចាប់កំណើតភ្លាមនៅឆ្នាំ២០០៤។
១) ក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០០៤ អ្នកជំនួញមិនបញ្ចេញឈ្មោះនៅទីក្រុងញូវយ៉កម្នាក់ហ៊ានឱ្យតម្លៃ Facebook ១០លានដុល្លារក្រោយបង្កើតបង្កើតបានតែប្រហែល ៤ខែ (គឺនៅខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០០៤) ពេលនោះលោក Mark Zuckerber មានអាយុត្រឹមតែ ២០ឆ្នាំប៉ុណ្ណោះ លោកបានកសាង Facebook ឡើងជាមួយឈ្មោះគេហទំព័រ TheFacebook.com។ រយៈពេលត្រឹមតែ ៤ខែបន្ទាប់ពីបង្កើតនៅខែកុម្ភៈឆ្នាំ២០០៤ សោះ មានអ្នកជំនួញនៅទីក្រុងញូវយ៉កម្នាក់ចរចាចង់ទិញ Facebook ដោយឱ្យតម្លៃ ១០លានដុល្លារ។
២) ក្រុមហ៊ុន Friendster ក៏ព្យាយាមចង់បាន Facebook ដែរ ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនបាននាំគ្នាដេញថ្លៃទិញយកក្រុមហ៊ុន Facebook ក្នុងនោះក៏មានក្រុមហ៊ុនបណ្ដាញហ្គេមរបស់ម៉ាឡេស៊ី Friendster ផងដែរ។ ប៉ុន្តែការទិញលក់នេះ គឺអាស្រ័យលើ Friendster ឱ្យតម្លៃខ្ពស់នៅជុំផ្សេងទៀតមុនពេលដែល Facebook ពង្រីកខ្លួនកាន់តែធំ។ ដូច្នេះក្រោយមកវាអាចមិនអាចទៅរួច។
៣) ក្នុងឆ្នាំ២០០៤ ក្រុមហ៊ុន Google ក៏មានបំណងចង់ទិញយក Facebook ផងដែរ នៅពេលនោះ លោក Mark និងមិត្តរួមសាកលវិទ្យាល័យ Harvard បាមស្នាក់នៅផ្ទះជួលជាមួយគ្នាស្ថិតនៅក្រុង Palo Alto នៅរដូវក្ដៅ ក្នុងឆ្នាំ២០០៤។ ក្រោយមក ថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន Google ពីរនាក់បានមកមើលថា តើល្អឬទេ ប្រសិនទិញយក Facebook យកទៅអភិវឌ្ឍបន្តនោះ។
៤) នៅក្នុងខែមីនា ឆ្នាំ២០០៥ ក្រុមហ៊ុន Viacom ចង់ទិញយក Facebook ក្នុងតម្លៃ ៧៥លានដុល្លារអាមេរិក។ ពេលនេះ ក្រុមហ៊ុន Facebook នៅប្រើប្រាស់ឈ្មោះគេហទំព័រ TheFacebook នៅឡើយ។ អំឡុងពេលនេះ លោក Mark Zuckerberg អាចរកប្រាក់បានពី Facebook ប្រមាណ ៣៥លានដុល្លារអាមេរិក។
៥) ឆ្នាំ២០០៥ ដដែលក្រុមហ៊ុន MySpace បានចរចាសុំទិញ Facebook ដោយនាយកប្រតិបត្តិ MySpace លោក Chris DeWolfe បានទៅជួបផ្ទាល់លក្ខណៈសួរសុខទុក្ខលោក Mark Zuckerberg ផង។
៦) កន្លះឆ្នាំក្រោយមក News Corp ដែលជាក្រុមហ៊ុនបានទិញយក MySpace ក៏សម្លឹងចង់បាន Facebook ដែរ។ នៅខែមករា ឆ្នាំ២០០៦ ថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន News Corp លោក Ross Levinsohn និងអ្នកប្រឹក្សាម្នាក់របស់លោកគឺ Matt Cohler បានជួបសំណេះសំណាលជាមួយលោក Mark Zuckerberg ចង់ទិញយក TheFacebook ប៉ុន្តែគាត់មានក្ដីបារម្ភខ្លាច Facebook មិនជោគជ័យនៅថ្ងៃក្រោយ។
៧) ក្រុមហ៊ុន Viacom មិនទាន់រំងាប់ចិត្តបន្ទាប់ពីចរចាទិញ Facebook មិនបាន ក្នុងឆ្នាំ២០០៥ ដដែល Viacom បានព្យាយាមនិយាយជាមួយលោក Mark Zuckerberg ម្ដងទៀត ដែលលោក Mark បានធ្វើដំណើរទៅកាន់ទីក្រុងញូវយ៉កដើម្បីជួបជាមួយនាយកប្រតិបត្តិ Viacom លោក Freston។
៨) ក្រុមហ៊ុន NBC ជួបចរចាទិញ Facebook ក្នុងឆ្នាំ២០០៥ តែមិនសម្រេច។
៩) ក្រុមហ៊ុន Viacom នៅតែមិនអស់ចិត្ត ត្រឡប់មកចរចាទិញ Facebook លើកចុងក្រោយនៅឆ្នាំ២០០៦។ ដើមឆ្នាំ២០០៦ ថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន MTV ដែលជាផ្នែករបស់ក្រុមហ៊ុន Viacom លោក Michael Wolf ជាអ្នកចរចាជាមួយ Facebook ម្ដងបន្ទាប់ពីការជជែកសុំទិញ Facebook បរាជ័យពីរលើក។ លោក Zuckerberg និយាយប្រាប់លោក Michael ថា គាត់គិតថា Facebook មានតម្លៃ ២ពាន់លានដុល្លារ។ ២សប្ដាហ៍ក្រោយក្រុមហ៊ុន Viacom ផ្ដល់ចម្លើយនូវទឹកប្រាក់ដែលខ្លួនចង់ទិញ Facebook ដោយឱ្យត្រឹម ១,៥ពាន់លានដុល្លារ។ Facebook ប៊ិះនឹងត្រូវលោកឱ្យ Viacom ប៉ុន្តែក្រុមហ៊ុនបណ្ដាញសង្គមលេខ១ លើលោកនៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ មានគំនិតចង់បានតម្លៃខ្ពស់ជាងនេះ។
១០) ក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០០៦ ក្រុមហ៊ុន Yahoo ចង់ទិញយក Facebook ក្នុងតម្លៃ ១ពាន់លានដុល្លារ។ ពេលនោះ វិនិយោគិន និងថ្នាក់ដឹកនាំជាច្រើនមានបំណងយល់ព្រមលក់។ ប៉ុន្តែពេលនោះគឺចំពេល បណ្ដាញ Facebook កំពុងធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពដោយបន្ថែម News Feed ហើយមានដំណើរការល្អប្រសើរទៅមុខ ដូច្នេះលោក Zuckerberg ថា Facebook គួរតែមានតម្លៃលើស ១ពាន់លានដុល្លារ។ ក្រោយមក Yahoo បន្ទាប់តម្លៃមកសល់ត្រឹម ៨៥០លានដុល្លារវិញបន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុន (Yahoo) មានរបាយការណ៍ប្រាក់ចំណេញមិនគាប់ចិត្ត។ ថ្នាក់ដឹកនាំ Facebook ពិចារណារយៈពេល ១០នាទីរួចហើយក៏សម្រេចបដិសេធមិនព្រមលក់។
១១) ក្នុងឆ្នាំ២០០៦ ក្រុមហ៊ុន AOL ក៏ចាប់អារម្មណ៍ចង់បាន Facebook ដែរ។ នៅពាក់កណ្ដាលឆ្នាំ២០០៦ លោក Jonathan Miller មានបំណងចង់ទិញ Facebook ក្នុងតម្លៃខ្ពស់ជាង ១ពាន់លានដុល្លារ។
១២) Yahoo ត្រឡប់មកចរចាទិញ Facebook ម្ដងទៀតក្នុងឆ្នាំ២០០៦ ដោយឱ្យតម្លៃ ១ពាន់លានដុល្លារ ឬអាចលើសពីនេះ។ ប៉ុន្តែវាដូចជាយឺតពេលទៅហើយ ដោយ Facebook ចាប់ផ្ដើមបង្កើនសក្ដានុពលរបស់ខ្លួន តាមរយៈការបើកឱ្យសាធារណជនទូទៅប្រើដោយសេរីក្រៅពីសិស្សនិស្សិតនៅតាមវិទ្យាល័យ និងមហាវិទ្យាល័យ។ អ្នកចុះឈ្មោះប្រើមានសន្ទុះកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងពី ២០ ០០០គណនី ដល់ ៥០ ០០០គណនីដោយប្រើពេលតែ១ថ្ងៃ។
១៣) ក្នុងឆ្នាំ២០០៧ ក្រុមហ៊ុន Google បានចាប់អារម្មណ៍ពីភាពលេចធ្លោរបស់ Facebook និងចង់ដេញថ្លៃទិញយក។ លោក Tim Armstrong ជាបុគ្គលិកផ្នែកលក់ការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម (ad) របស់ Google បានទទូចសុំថ្នាក់ក្រុមប្រឹក្សា Google យល់ព្រមឱ្យលោកទៅដេញថ្លៃទិញយក Facebook ដោយមើលឃើញអំពីការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មលើ Facebook នៅអនាគតអាចរកស៊ីបាន។ ក្រុមហ៊ុន Google មិនទទួលបានកិច្ចព្រមព្រៀងទិញលក់ពី Facebook ឡើយ តែ Google វិនិយោគជាមួយ Facebook នូវទឹកប្រាក់ ១៥ពាន់លានដុល្លារ។
១៤) នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Microsoft លោក Steve Ballmer សួរមួយសំណួរទៅលោក Mark Zuckerberg ថា៖ «ហេតុអ្វីយើងមិនទិញ Facebook តម្លៃ ១៥ពាន់លានដុល្លារ?»។ ក្នុងការហួងហែងចង់ទាញ Facebook ចេញឆ្ងាយពីក្រុមហ៊ុន Google លោក Steve Ballmer ក៏ចង់ទិញយក Facebook មកធ្វើជារបស់ខ្លួនតែម្ដងក្នុងឆ្នាំ២០០៧។ លោក Ballmer ដឹងថាលោក Zuckerberg នឹងមិនបោះបង់ការគ្រប់គ្រង Facebook នោះឡើយ ដូច្នេះលោកបានត្រឹមតែទិញយកភាគហ៊ុនមួយចំណែកតូចរបស់ Facebook ក្នុងតម្លៃ ១៥ពាន់លានដុល្លារ។ ក្រោយមក Microsoft ទទួលបានជម្រើស ដោយនៅរៀងរាល់ ៦ខែ Microsoft អាចទិញភាគហ៊ុនពី Facebook ៥% បន្ថែម។ បើចង់ទិញ Facebook បានទាំងមូលលុះត្រាតែចំណាយពេលពី ៥ឆ្នាំទៅ៧ឆ្នាំ។
ការទិញលក់រវាង Microsoft និង Facebook មិនអាចកើតឡើង ប៉ុន្តែ Microsoft បានត្រឹមតែទិញយកភាគហ៊ុន ១,៦% ពី Facebook ក្នុងតម្លៃ ២៥០លានដុល្លារប៉ុណ្ណោះ នៃតម្លៃ Facebook សរុប ១៥ពាន់លានដុល្លារ៕
ប្រែសម្រួល៖ លី ឈៀន
នៅពេល Facebook ចាប់ផ្ដើមចេញពន្លកដំបូង មានបណ្ដាក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាធំៗសម្លឹងចង់បានក្រុមហ៊ុនផ្ដល់សេវាកម្មភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងនេះណាស់ ក្នុងនោះសូម្បីតែក្រុមហ៊ុន Yahoo ក៏ធ្លាប់បានចរចាទិញយក Facebook ក្នុងតម្លៃ ១ពាន់លានដុល្លារផងដែរ។ ខាងក្រោមនេះ គឺជាបណ្ដាក្រុមហ៊ុនចំនួន១១ ដែលធ្លាប់ចែចូវចង់ទិញយកដោយគ្រាន់តែ Facebook ចាប់កំណើតភ្លាមនៅឆ្នាំ២០០៤។
១) ក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០០៤ អ្នកជំនួញមិនបញ្ចេញឈ្មោះនៅទីក្រុងញូវយ៉កម្នាក់ហ៊ានឱ្យតម្លៃ Facebook ១០លានដុល្លារក្រោយបង្កើតបង្កើតបានតែប្រហែល ៤ខែ (គឺនៅខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០០៤) ពេលនោះលោក Mark Zuckerber មានអាយុត្រឹមតែ ២០ឆ្នាំប៉ុណ្ណោះ លោកបានកសាង Facebook ឡើងជាមួយឈ្មោះគេហទំព័រ TheFacebook.com។ រយៈពេលត្រឹមតែ ៤ខែបន្ទាប់ពីបង្កើតនៅខែកុម្ភៈឆ្នាំ២០០៤ សោះ មានអ្នកជំនួញនៅទីក្រុងញូវយ៉កម្នាក់ចរចាចង់ទិញ Facebook ដោយឱ្យតម្លៃ ១០លានដុល្លារ។
២) ក្រុមហ៊ុន Friendster ក៏ព្យាយាមចង់បាន Facebook ដែរ ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនបាននាំគ្នាដេញថ្លៃទិញយកក្រុមហ៊ុន Facebook ក្នុងនោះក៏មានក្រុមហ៊ុនបណ្ដាញហ្គេមរបស់ម៉ាឡេស៊ី Friendster ផងដែរ។ ប៉ុន្តែការទិញលក់នេះ គឺអាស្រ័យលើ Friendster ឱ្យតម្លៃខ្ពស់នៅជុំផ្សេងទៀតមុនពេលដែល Facebook ពង្រីកខ្លួនកាន់តែធំ។ ដូច្នេះក្រោយមកវាអាចមិនអាចទៅរួច។
៣) ក្នុងឆ្នាំ២០០៤ ក្រុមហ៊ុន Google ក៏មានបំណងចង់ទិញយក Facebook ផងដែរ នៅពេលនោះ លោក Mark និងមិត្តរួមសាកលវិទ្យាល័យ Harvard បាមស្នាក់នៅផ្ទះជួលជាមួយគ្នាស្ថិតនៅក្រុង Palo Alto នៅរដូវក្ដៅ ក្នុងឆ្នាំ២០០៤។ ក្រោយមក ថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន Google ពីរនាក់បានមកមើលថា តើល្អឬទេ ប្រសិនទិញយក Facebook យកទៅអភិវឌ្ឍបន្តនោះ។
៤) នៅក្នុងខែមីនា ឆ្នាំ២០០៥ ក្រុមហ៊ុន Viacom ចង់ទិញយក Facebook ក្នុងតម្លៃ ៧៥លានដុល្លារអាមេរិក។ ពេលនេះ ក្រុមហ៊ុន Facebook នៅប្រើប្រាស់ឈ្មោះគេហទំព័រ TheFacebook នៅឡើយ។ អំឡុងពេលនេះ លោក Mark Zuckerberg អាចរកប្រាក់បានពី Facebook ប្រមាណ ៣៥លានដុល្លារអាមេរិក។
៥) ឆ្នាំ២០០៥ ដដែលក្រុមហ៊ុន MySpace បានចរចាសុំទិញ Facebook ដោយនាយកប្រតិបត្តិ MySpace លោក Chris DeWolfe បានទៅជួបផ្ទាល់លក្ខណៈសួរសុខទុក្ខលោក Mark Zuckerberg ផង។
៦) កន្លះឆ្នាំក្រោយមក News Corp ដែលជាក្រុមហ៊ុនបានទិញយក MySpace ក៏សម្លឹងចង់បាន Facebook ដែរ។ នៅខែមករា ឆ្នាំ២០០៦ ថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន News Corp លោក Ross Levinsohn និងអ្នកប្រឹក្សាម្នាក់របស់លោកគឺ Matt Cohler បានជួបសំណេះសំណាលជាមួយលោក Mark Zuckerberg ចង់ទិញយក TheFacebook ប៉ុន្តែគាត់មានក្ដីបារម្ភខ្លាច Facebook មិនជោគជ័យនៅថ្ងៃក្រោយ។
៧) ក្រុមហ៊ុន Viacom មិនទាន់រំងាប់ចិត្តបន្ទាប់ពីចរចាទិញ Facebook មិនបាន ក្នុងឆ្នាំ២០០៥ ដដែល Viacom បានព្យាយាមនិយាយជាមួយលោក Mark Zuckerberg ម្ដងទៀត ដែលលោក Mark បានធ្វើដំណើរទៅកាន់ទីក្រុងញូវយ៉កដើម្បីជួបជាមួយនាយកប្រតិបត្តិ Viacom លោក Freston។
៨) ក្រុមហ៊ុន NBC ជួបចរចាទិញ Facebook ក្នុងឆ្នាំ២០០៥ តែមិនសម្រេច។
៩) ក្រុមហ៊ុន Viacom នៅតែមិនអស់ចិត្ត ត្រឡប់មកចរចាទិញ Facebook លើកចុងក្រោយនៅឆ្នាំ២០០៦។ ដើមឆ្នាំ២០០៦ ថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន MTV ដែលជាផ្នែករបស់ក្រុមហ៊ុន Viacom លោក Michael Wolf ជាអ្នកចរចាជាមួយ Facebook ម្ដងបន្ទាប់ពីការជជែកសុំទិញ Facebook បរាជ័យពីរលើក។ លោក Zuckerberg និយាយប្រាប់លោក Michael ថា គាត់គិតថា Facebook មានតម្លៃ ២ពាន់លានដុល្លារ។ ២សប្ដាហ៍ក្រោយក្រុមហ៊ុន Viacom ផ្ដល់ចម្លើយនូវទឹកប្រាក់ដែលខ្លួនចង់ទិញ Facebook ដោយឱ្យត្រឹម ១,៥ពាន់លានដុល្លារ។ Facebook ប៊ិះនឹងត្រូវលោកឱ្យ Viacom ប៉ុន្តែក្រុមហ៊ុនបណ្ដាញសង្គមលេខ១ លើលោកនៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ មានគំនិតចង់បានតម្លៃខ្ពស់ជាងនេះ។
១០) ក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ២០០៦ ក្រុមហ៊ុន Yahoo ចង់ទិញយក Facebook ក្នុងតម្លៃ ១ពាន់លានដុល្លារ។ ពេលនោះ វិនិយោគិន និងថ្នាក់ដឹកនាំជាច្រើនមានបំណងយល់ព្រមលក់។ ប៉ុន្តែពេលនោះគឺចំពេល បណ្ដាញ Facebook កំពុងធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពដោយបន្ថែម News Feed ហើយមានដំណើរការល្អប្រសើរទៅមុខ ដូច្នេះលោក Zuckerberg ថា Facebook គួរតែមានតម្លៃលើស ១ពាន់លានដុល្លារ។ ក្រោយមក Yahoo បន្ទាប់តម្លៃមកសល់ត្រឹម ៨៥០លានដុល្លារវិញបន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុន (Yahoo) មានរបាយការណ៍ប្រាក់ចំណេញមិនគាប់ចិត្ត។ ថ្នាក់ដឹកនាំ Facebook ពិចារណារយៈពេល ១០នាទីរួចហើយក៏សម្រេចបដិសេធមិនព្រមលក់។
១១) ក្នុងឆ្នាំ២០០៦ ក្រុមហ៊ុន AOL ក៏ចាប់អារម្មណ៍ចង់បាន Facebook ដែរ។ នៅពាក់កណ្ដាលឆ្នាំ២០០៦ លោក Jonathan Miller មានបំណងចង់ទិញ Facebook ក្នុងតម្លៃខ្ពស់ជាង ១ពាន់លានដុល្លារ។
១២) Yahoo ត្រឡប់មកចរចាទិញ Facebook ម្ដងទៀតក្នុងឆ្នាំ២០០៦ ដោយឱ្យតម្លៃ ១ពាន់លានដុល្លារ ឬអាចលើសពីនេះ។ ប៉ុន្តែវាដូចជាយឺតពេលទៅហើយ ដោយ Facebook ចាប់ផ្ដើមបង្កើនសក្ដានុពលរបស់ខ្លួន តាមរយៈការបើកឱ្យសាធារណជនទូទៅប្រើដោយសេរីក្រៅពីសិស្សនិស្សិតនៅតាមវិទ្យាល័យ និងមហាវិទ្យាល័យ។ អ្នកចុះឈ្មោះប្រើមានសន្ទុះកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងពី ២០ ០០០គណនី ដល់ ៥០ ០០០គណនីដោយប្រើពេលតែ១ថ្ងៃ។
១៣) ក្នុងឆ្នាំ២០០៧ ក្រុមហ៊ុន Google បានចាប់អារម្មណ៍ពីភាពលេចធ្លោរបស់ Facebook និងចង់ដេញថ្លៃទិញយក។ លោក Tim Armstrong ជាបុគ្គលិកផ្នែកលក់ការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម (ad) របស់ Google បានទទូចសុំថ្នាក់ក្រុមប្រឹក្សា Google យល់ព្រមឱ្យលោកទៅដេញថ្លៃទិញយក Facebook ដោយមើលឃើញអំពីការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មលើ Facebook នៅអនាគតអាចរកស៊ីបាន។ ក្រុមហ៊ុន Google មិនទទួលបានកិច្ចព្រមព្រៀងទិញលក់ពី Facebook ឡើយ តែ Google វិនិយោគជាមួយ Facebook នូវទឹកប្រាក់ ១៥ពាន់លានដុល្លារ។
១៤) នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Microsoft លោក Steve Ballmer សួរមួយសំណួរទៅលោក Mark Zuckerberg ថា៖ «ហេតុអ្វីយើងមិនទិញ Facebook តម្លៃ ១៥ពាន់លានដុល្លារ?»។ ក្នុងការហួងហែងចង់ទាញ Facebook ចេញឆ្ងាយពីក្រុមហ៊ុន Google លោក Steve Ballmer ក៏ចង់ទិញយក Facebook មកធ្វើជារបស់ខ្លួនតែម្ដងក្នុងឆ្នាំ២០០៧។ លោក Ballmer ដឹងថាលោក Zuckerberg នឹងមិនបោះបង់ការគ្រប់គ្រង Facebook នោះឡើយ ដូច្នេះលោកបានត្រឹមតែទិញយកភាគហ៊ុនមួយចំណែកតូចរបស់ Facebook ក្នុងតម្លៃ ១៥ពាន់លានដុល្លារ។ ក្រោយមក Microsoft ទទួលបានជម្រើស ដោយនៅរៀងរាល់ ៦ខែ Microsoft អាចទិញភាគហ៊ុនពី Facebook ៥% បន្ថែម។ បើចង់ទិញ Facebook បានទាំងមូលលុះត្រាតែចំណាយពេលពី ៥ឆ្នាំទៅ៧ឆ្នាំ។
ការទិញលក់រវាង Microsoft និង Facebook មិនអាចកើតឡើង ប៉ុន្តែ Microsoft បានត្រឹមតែទិញយកភាគហ៊ុន ១,៦% ពី Facebook ក្នុងតម្លៃ ២៥០លានដុល្លារប៉ុណ្ណោះ នៃតម្លៃ Facebook សរុប ១៥ពាន់លានដុល្លារ៕
ប្រែសម្រួល៖ លី ឈៀន
ប្រភព៖ businessinsider
0 comments:
Post a Comment